Komenda Główna PSP ogłosiła błyskawiczny nabór wniosków do rządowego dofinansowania na zakup pojazdów ratowniczo-gaśniczych dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu kraju. Wnioski może złożyć każda jednostka za pośrednictwem Komend Miejskich i Powiatowych PSP po stosownym porozumieniu z samorządem.

Od tego roku zapowiedziano nowe zasady, ale również formę przyjmowania wniosków. Teraz wszystko odbywać się będzie za pomocą specjalnej aplikacji, która pomoże w sprawniejszy i rzetelniejszy sposób uszeregować jednostki według potrzeb. Z informacji, do których dotarliśmy w tym roku szacunkowa wartość pojazdów do dofinansowania to odpowiednio:

  • GBA – 1,2 mln złotych
  • GCBA – 1,5 mln złotych
  • GLBA/SLRt – 400 tysięcy złotych

Warunkiem otrzymania dofinansowania jest zapewnienie wkładu własnego lub też wykazanie posiadania środków z innych źródeł. Maksymalna dotacja z budżetu Państwa będzie wynosić:

  • GBA i GCBA – do 500 tysięcy dofinansowania
  • GLBA/SLRt – do 180 tysięcy dofinansowania

O środki, które będą pochodzić z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji jak również Narodowego oraz Wojewódzkich Funduszów Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej mogą zabiegać zarówno jednostki włączone do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego jak i spoza niego. Według jakich kryteriów wyłonione zostaną OSP?

1. Stopień zagrożenia gminy
2. Średni udział w działaniach
3. Liczba strażaków OSP uprawnionych do działań
4. Liczba ratowników z uprawnieniami kierowcy
5. Średni wiek pojazdów
6. Możliwości garażowania
7. Współczynnik zakupów w gminie
8. Poziom posiadanego dofinansowania z innych źródeł
9. Współczynnik operacyjny przyznawany przez KP/KM PSP
10. Współczynnik operacyjny przyznawany przez KW PSP.

Wnioski można składać do 25 marca br. Listę dofinansowanych jednostek powinniśmy poznać jeszcze w kwietniu.

Zdjęcia: Redakcja

(J.Ł.)

By Jakub Łosek

redakcja@szczecinek112.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *